Ofte stilte spørsmål
Produkter
Alle våre produkter er halal. For å avgjøre om våre produkter er halal, følger vi hanafi lovskole.
Noen av våre produkter bruker vaniljeekstrakt som inneholder alkohol, og vi har da fulgt uttalser fra blant annet Mufti Ebrahim Desai, Shaykh Faraz Rabbani, Ustadh Tabraze Azam, Mufti Mohammed Tosir Miah, Maulana Nabil khan og Shaykh Dr. Yasir Qadhi. Disse har konkludert med at vaniljeekstrakt som inneholder alkohol er halal.
Ja vi har et stort utvalg vegetar og veganske produkter. Mer informasjon om våre produkter finner du her.
Du vil også finne informasjon om hvert spesifikke produkt på den individuelle produktsiden.
Det er også mulig å filtrere produkter ut ifra diett som vegetar og vegansk.
De fleste av våre produkter er økologiske.
Generelt
Levering
Ja vi sender til pakkestasjoner, postkontorer, postkasser, PickPost osv. Vi trenger bare all nødvendig informasjon som postnummeret ditt, nummeret på postboksen, postkontoret, postkassen osv. Hvis du ikke finner det aktuelle feltet mens du oppgir adressen din under kassen, bruk notatfeltet.
Kjølevarer og ferskvarer blir ikke sendt til pakkestasjoner, postkontorer, postkasser, PickPost og liknende. Disse blir levert via budbil, og er bare tilgjengelig på Østlandet.
Vi sender hver dag fra mandag til fredag. Som regel sendes bestillingen din dagen etter bestilling. Med unntak av budbil leveranser som sendes fortløpende mandag-lørdag.
For postbestillinger, sender vi bestillingen din maks. 1-2 virkedager etter mottatt betaling, gitt at vi har varen på lager. Du mottar varen innen 2-5 dager.
For budbil leveranser trenger vi 1 time til behandling av din bestilling, og leverer fortløpende. Vi greier å levere helt ned til 2 timer etter bestilling, avhengig av lokasjon og vare som ønskes bestilt.
Du kan hente alle bestillinger i våre cafeer. Ved kjøp, velg hentested i kassen.
Vi streber etter å levere i tide, men selvfølgelig skjer det uforutsette forsinkelser, og hvis vi ikke klarer å levere innen det foretrukne tidsvinduet, leverer vi fortsatt den dagen. I ekstreme tilfeller på dager med dårlig vær, når vi sitter fast i en bygryte og ikke klarer å levere vil vi ta kontakt med deg.
Retur
Returer aksepteres bare i forseglet og uåpnet pakke. Vi selger bare nye og uåpnet pakker.
Det er ingen returrett eller angrerett på spesialbestillinger, kjølevarer, frysevarer og ferskvarer.
Da tar du kontakt med oss slik at vi kan få rettet opp feilen. Du har også angrerett etter kjøpsloven.
Angrerettskjema finner du her.